Wauw!! Wat een beest van een thriller!!

NL-auteur Ilse Ruijters (1979) heeft al veel mooie thrillers op haar naam staan. Zij schrijft psychologische thrillers en won met "De onderkant van sneeuw" de Hebban Thrillerdebuutprijs in 2014. Haar tweede thriller Later als ik dood ben belandde op de shortlist van de Gouden Strop 2017. Help me is haar zevende thriller, tenminste: zo staat het op Hebban. Ik keek er al erg naar uit.

Het boek "Help me" draait opnieuw om psychologische spelletjes. Daarnaast komen thema's als machtsmisbruik, gashlighting en manipulatie voor.

Advocaatje leef je nog?

Advocaatje leef je nog?

Deze ronde neemt auteur Ilse Ruijters de lezer mee naar de wereld van Roosmarijn Weijmer. Zij is advocaat en staat mensen bij met psychische klachten. Haar beroep geeft veel voldoening en haar klanten zijn erg blij met haar. Ze is getrouwd met Bart-Jan. Samen met haar echtgenoot heeft ze een succesvol advocatenkantoor. Hun dochtertje Aletta is drie jaar en Roosmarijn is dolblij met haar.

Een keuze met grote gevolgen

Roosmarijn is een druk vrouwtje en is ook vaak onderweg. Voor een pitstop parkeert ze bij een tankstation. Bij de toiletten kijkt ze in de verschrikte ogen van een jong meisje. In haar vlucht naar buiten stopt ze Roosmarijn een briefje in haar handen. "Help me" staat er op. Roosmarijn heeft weinig tijd om te kiezen en besluit het meisje te volgen die in een busje wordt gedwongen. Een snelle achtervolging volgt. De spanningsboog staat direct hoog. Wat volgt is een zeer spannend psychologisch kat-en-muis-spel.

Roosmarijn loopt in de val

Ilse Ruijters schrijft met vlotte pen. In een fijne schrijfstijl neemt zij de lezer mee in een groot psychologisch spel. De spanning is direct aanwezig, waardoor je alleen maar wilt doorlezen. De lezer wordt getracteerd op diverse plottwisten. De siuaties worden voor Roosmarijn steeds grimmiger. Als alles dreigt mis te gaan is er toch een helpende hand. Ook kan zij zelf een helpende hand bieden, wat niet zonder gevaar is. Een zeer mooie combinatie.

"Help me" is een dikke mustread. Een klapper van een thriller. Personages worden goed beschreven en zijn ook zeer divers. Niets is wat het lijkt en dat geeft de lezer veel om over na te denken om op het goede pad te blijven. Gezien er nogal wat plottwisten voorbij komen. Dit boek houd je gevangen tot het einde.

Waardering: 5 sterren
Dat Ilse Ruijters van schrijven houdt is niets nieuws. Dat haar thrillers steeds beter worden mogelijk wel. Ik zat werkelijk op het puntje van mijn stoel! Wat een spanning en wat een goed verhaal. Echt bizar!

Groeten, Annette Overvoorde
Birdy's Boeken