Romantiek en misleiding tijdens de Spaanse bezetting.

Annette Overvoorde 10 oktober 2024
On dit eerste boek dat ik lees van Rozemond word ik echt verrast door de zeer fijne en plezierige schrijfstijl. Door de ik-stijl gaat de lezer mee met Magdalena. Zij vertelt het verhaal en blikt dan terug. ( Hij is verliefd, of was dit...). Halverwege het boek gaat het verhaal ook weer 'verder' op de tijdlijn. Dat is goed gedaan. Zo wordt het proloog ook weer "voorbijgelopen".

Het verhaal wordt krachtig neergezet. Er zijn wat dialogen, maar het meeste komt uit Magdalena haar gedachten en vertellingen. Zo is er een serieuze romance en zo zit ze later vast voor Spionage. Natuurlijk zit hier een heel mooi en ook spannend verhaal tussen, wat zeer beeldend wordt verteld. Qua thematiek draait het om familiebanden, liefde & verdriet, manipulatie en ook wel en niet elkaar vertrouwen.

Conclusie

Matthias Rozemond heeft hiermee een ware pageturner geschreven. De lezer krijgt een kijkje "in de keuken" van de Spaanse bezetting tijdens 1574. Als ook een blik uit het leven van Magdalena die een romance had met opperbevelhebber Valdez. Waarbij je je afvraagt: is dit nu serieus of nemen zij elkaar een beetje in de maling al dan niet door de mantel der liefde.

Waardering 5 sterren
Ontzettend genoten. Je blijft gebiologeerd lezen in dit meeslepende verhaal.

Groetjes Annette

Birdy's Boeken