Over een stoer roodkapje en een gemene wolf.

Annette Overvoorde 03 augustus 2024
De wolven-blogtour
De wolf is in opmars. Ook is hij beschermd. Maar wat als hij jouw dieren doodbijt...? Auteur Marcella Kleine vond deze mediaberichten een trigger om hier een spannend verhaal over te schrijven. Dit nieuwe verhaal draait om Imke. Zij is getrouwd met Arne en samen hebben ze twee jonge kinderen. Ze wonen zeer landelijk en hebben een hobbyboerderij. Dan wordt er een wolf gesignaleerd. Daarna vindt men dood gebeten schapen. De buurt staat op stelten. Imke krijgt flashbacks uit een donker verleden. Of is haar belager teruggekeerd? Het drijft Imke tot het uiterste.

De roedel gaat voor alles
Auteur Marcella Kleine heeft de komst van de wolf naar Nederland, gekoppeld aan details uit het sprookje van Roodkapje en de wolf. Dit is gedurfd en ook erg fantasierijk. Het verhaal leest zeer prettig. Je ziet alles als een film aan je voorbij gaan.

In het begin is er nog weinig spanning. Imke en Arne ontwaken. De twee kids worden ook wakker, een nieuwe dag begint. Boterhammen smeren en naar school en werk. Dochtertje Sterre van 7 jaar hoorde in de nacht een monster. Moeder Imke legt uit dat monsters niet bestaan. Behalve.....

Naarmate de wolf steeds vaker opduikt, trekt de spanning meer aan. Dorpelingen zoeken de wolf en Imke probeert tegelijkertijd haar gezin te beschermen. In redelijk korte hoofdstukken wordt veel duidelijk gemaakt. Ook Imke zoekt de wolf, die ook stukken tekst heeft. Halverwege komt er echt een spanningsveld. Met een paar mooie twisten richting einde.

Soms dacht ik "wauw" en soms lag er wel iets te dicht op. Het is ook wel erg fantasierijk.

Waardering 3,5 sterren.
Het spannende verhaal "Pas maar op voor de boze wolf" is zeer leuk en vindingrijk. Auteur Marcella Kleine heeft er de nodige aandacht aan besteed. Dat is zeker te merken. Toch werd ik niet van mijn stoel geblazen. Wel heeft het de nodige dosis spanning.

Groetjes, Annette,
Birdy's Boeken

Deze recensie is onderdeel van de blogtour.

Meer recensies van Annette Overvoorde