Een heerlijke feelgood met detective-sporen!

Annette Overvoorde 24 oktober 2024
Tussen de regels zag ik op de socials voorbij komen en de cover zag er erg leuk uit. Het is een derde verhaal in de bibliotheek-serie, maar is goed los te lezen.

Hoofdpersoon is de dertig jarige Daisy Schneider, woonachtig in het dorp Willingsveen. Dat ligt in Zuid-Drenthe. Ze is een pittig type, enthousiast en houdt van aanpakken. Ze is ook erg blij met de boektour van Daniel Engels zijn nieuwste thriller. Zo is er weer wat leven in het bibliotheek-leven.

Jonne ten Duis heeft hiermee een heel leuk feelgoodverhaal geschreven. Als het over boeken gaat of bibliotheken, dan geniet ik er altijd erg van. Zo ook van dit tussendoortje. De tijdsperiode van de jaren '90 komt niet erg uit de verf en is ook overbodig. De schrijfstijl is erg fijn, er zijn veel dialogen. Ik miste hier en daar een klein beetje meer warmte en gevoel. De toevoeging van het "Agatha-Christie-gehalte maakte dit weer helemaal goed. Want is echt genieten!

~ Tussen de regels is een heerlijke feelgood met detective-sporen.

Waardering 4 sterren

Meer recensies van Annette Overvoorde