Wraaklust is een ware pageturner!!

Annette Overvoorde 04 september 2024
Auteur Saskia M.N. Oudshoorn heeft al vele titels op haar naam staan. Zij debuteerde in 2015 met de thriller "Buiten Spel", deze werd genomineerd voor Boekgoud. Daarna volgden er veel titels van thriller- als ook feelgoodromans. Met groot succes.

~Soms lijkt het wel of ik niet echt ben waar mijn lichaam zich bevindt. De realiteit wordt bedekt door een waas. Ik beweeg me voort in de schemerwereld van waan en werkelijkheid.~

Wraaklust draait om personage Keet, een afkorting van een lange naam. Maar Keet is gewoon Keet en haar jongere zus heet Saar. Na de kennismaking met Keet duurt het niet lang of haar echtgenoot Sijmen komt te overlijden. De schrik zit er goed in. Het was een akelig auto-ongeval. Keet wachtte en wachtte op een avond, maar Sijmen verongelukte en kwam niet meer terug. Vanaf dat moment heeft de 35-jarige Keet veel verdriet, wat bijna voelbaar is. De lezer komt langzaam maar zeker in het hoofd van Keet terecht. Dit komt ook door de vertelperspectief van de 1e persoon. Haar gedachtes en gevoelens komen boven. Binnen no-time komen we op een geheel ander spoor terecht en flitsen we 19 jaar terug in de tijd. Keet en Saar waren toen nog in hun tienerjaren. Ook toen was er pijn en verdriet. Afgewisseld in "nu & toen" wordt het verhaal achter Keet en ook Saar meer duidelijk.

De schrijfstijl die Saskia M N. Oudshoorn gebruikt is vlot en zeer prettig. Het is te merken dat zij een gevierd auteur is met veel ervaring. Wat is een prettige schrijfstijl...vraag je je af? De zinnen zijn goed opgebouwd, het zorgt ervoor dat je nieuwsgierig wordt en blijft lezen. Het heeft een goede vibe en met regelmaat eindigt een hoofdstuk met een kleine cliffhanger. Erg mooi gedaan. Op deze wijze wordt het ook steeds spannender. De twee verhaallijnen dansen om elkaar heen, geven steeds nieuwe geheimen en verrassingen voor de lezer. Met twee mooie plottwisten als gevolg. Wauw!!

Waardering 4 sterren
Wraaklust is een ware pageturner. Een heerlijk spannend verhaal met de nodige verrassingen en plottwisten. Enkele momentjes schuurde aan de geloofwaardigheid. Ik geef het daarom 4 dikke sterren.

Deze recensie is onderdeel van de blogtour. Morgen is @Kimcoenen aan de beurt. Veel plezier!

Groetjes, Annette
Birdy's Boeken