Een heerlijk roman. een "must read" als je van romantiek houd!

Anneke Poldervaart 28 augustus 2019
Recent heb ik deze roman gelezen, geschreven door Dani van Doorn.
Uitgever Van Driel Publishing

Samenvatting:
Engeland 1816, De eigenzinnige Pippa groeit op in een huishouden zonder moeder, alleen met haar vader. De scheiding tussen haar ouders veroorzaakt een groot schandaal waar Pippa enorm veel problemen van ondervind.
Vooral het vinden van een geschikte echtgenoot is een hele klus, Pippa is niet meer welkom in de sociale kringen in Farmham.
Doordat haar vader hertrouwd, verandert er heel veel in het huishouden van Pippa, Zij voelt zich teveel en besluit afstand te nemen en naar haar tante in Londen te gaan.
Pippa wordt een volwassen vrouw die haar eigen keuzes maakt, maar onzeker is welke man het beste bij haar past en haar ook in de toekomst kan onderhouden.
Maar liefst twee heren maken haar het hof!
Dan komt alles op losse schroeven te staan, doordat de roddels van het Engelse platteland Farmham ook Londen bereiken. Zal onze Pip ooit de liefde van haar leven ontmoeten?

Conclusie:
Pippa is een heerlijke "feel good" roman om te lezen! Zeker als je van romantiek houd.
De auteur heeft een knap stuk werk geleverd, met het schrijven van een Regency roman. (Regency periode (1811-1820)
Zij verstaat de kunst om personages tot leven te brengen, je kruipt in haar huid en leeft als het ware met Pippa mee. Het boek is geschreven vanuit de hoofdpersoon zelf.
Juist deze schrijfwijze geeft verrassende conversaties, met veel gevoel voor humor.
Het boek is daarom een genot om te lezen, en lees vlot weg.
Ik hoop dat Dani van Doorn nog veel meer romans met dit genre zal gaan schrijven.
En.., wie weet komt er nog een vervolg op Pippa: de eigenzinnig jongedame van Farmham, we wachten het af.....

Dit boek is een aanrader!!

Meer recensies van Anneke Poldervaart