Een boek vol fantasie!

ariane123 15 mei 2024
De bondgenoten is een roman geschreven door de bekende auteur Brecht Evens. In dit boek krijg je een kijk in het chaotische leven van Arthur en zijn vader. Arthur is een jongen, maar je kunt hem met niemand van zijn leeftijd vergelijken. Hij is als het ware voor op zijn tijd. Samen met zijn vader, die chirurg is, bouwt hij een abnormaal leven op. Zo is hun huis niet zomaar een huis, ze hebben het omgebouwd tot hun hoofdkwartier. Het hoofdkwartier is zeer goed bewaakt met camera's enzovoort. Allemaal om de buitenwereld op een zodanig grote afstand te houden. Hun leven is eigenlijk één groot geheim. Het enige wat ze willen is tot bij de bondgenoten geraken, daar moet hun lichaam en hun mentale welzijn ijzersterk voor zijn. Het is een boek dat je op een meeslepend tempo kunt uitlezen, maar het verhaal zelf is zeer treuzelend. De inleiding van het boek was kort maar krachtig maar hoe verder je kwam in het boek, hoe saaier het werd. Er komen te veel details in voor. Het plot is redelijk braaf en kun je al rap voorspellen. Waardoor de spanning voor mij al snel weg was. De illustraties waren wel adequaat bij het verhaal. Ze waren zeer kleurrijk, chaotisch, slordig getekend… Voor het boek heb je heel wat fantasie nodig en het gebruikt af en toe Latijnse of moeilijke termen. Al bij al is het verhaal goed doordacht met een puike boodschap. Arthur en zijn vader komen alle twee duidelijk naar voor als protagonist. Maar soms is het verhaal onduidelijk en springt het van de hak op de tak, waardoor je soms de essentie van het verhaal kwijt bent. Omdat je veel overtollige details krijgt moet je wel bij de pinken blijven om het verhaal te snappen. Dit boek is vooral gemaakt voor mensen die ervan houden om hun fantasie los te laten. Daarom is dit niet het meest geschikte boek voor mij. Dit boek staat haaks op de boeken die ik zou uitkiezen. Maar lees jij graag boeken waar je jouw eigen verbeelding los kan laten, dan raad ik je dit boek zeker aan.