prachtige historische roman!

ArjenD 10 juli 2024
Geef me de ruimte is een prachtig boek zoal alleen Thea Beckman ze schrijft: een meeslepend verhaal dat in de geschiedenis is gesitueerd. In de honderdjarige oorlog tussen Frankrijk en Engeland in dit geval. Aan de hand van Marie-Claire, eigenlijk de Vlaamse Marijke zien we deze oorlog door de ogen van een omstander in die tijd. En Beckman combineert dat met een geëngageerde stijl die grote thema’s als eerlijkheid, rechtvaardigheid, gelijkwaardigheid en trouw heel tastbaar maken. Ik vind het prachtig en de boeken dateren nauwelijks, al begint het taalgebruik soms ietsje ouderwets te worden. Al met al met veel plezier gelezen.

Meer recensies van ArjenD