Verhaal met erg veel wetenschappelijke details en daardoor weinig vaart

astridhabraken 21 april 2024 Auteur
Nadat twee leesvrienden mij dit boek aanraadde, besloot ik het samen met de leesclub waar ik in zit te lezen. Het boek begon veelbelovend, met aardig wat vaart en genoeg elementen om het verhaal interessant te maken, zodat je door wil lezen. Maar op ongeveer een derde van het boek begint de schrijfster bij monde van hoofdpersoon Valery over de eigenschappen van straling en plutonium, en over de hoeveel Röntgen en Curie die je ziek maken. Voor mij ging het daar veel te lang over, in veel te veel detail en dat vond ik niet te volgen. Dit kwam daarna op meerdere punten terug, als wetenschappelijke experimenten werden uitgelegd. Ik heb me door dat deel heen moeten worstelen en was het niet voor de leesclub geweest, dan was ik afgehaakt.
Richting het eind komt er weer meer vaart in het verhaal, maar misschien wel een beetje te veel. Het is net of er nog een aantal verhaalelementen afgerond moesten worden, waardoor je met vragen achterblijft. Pulley schrijft goed, maar het verhaal heeft voor mij te veel minpunten om echt nieuwsgierig te zijn naar wat ze nog meer heeft geschreven.

Meer recensies van astridhabraken