De breekbare draden van magie

AuroraBearheart 29 augustus 2024
Dit boek was niet helemaal wat ik had verwacht. Ik dacht namelijk dat het om een nieuwe serie zou gaan in hetzelfde universum als De kleuren van magie. Maar tot mijn verbazing ging het verhaal eigenlijk gewoon verder waar De kleuren van Licht was geëindigd. Weliswaar 7 jaar later maar eigenlijk lijkt er vrij weinig te zijn veranderd sinds die tijd. Toch staat er achterin het boek "Einde van boek 1" dus ik ben er nog steeds niet uit of dit nou een nieuwe serie is of niet.

Ik heb deze samen gelezen en dat zorgde ervoor dat ik niet in een complete slump terecht kwam want het eerste helft (zo'n 400 bladzijdes) kon me niet zo boeien. Maar samen hebben we ons er doorheen geslagen. Pas na 400 bladzijdes kwam het verhaal echt op gang en voelde het weer alsof er een doel zat in het verhaal. En las het weer net zo fijn als de boeken van De kleuren van magie. Al vonden we wel dat de oude personages hun sprankeling een beetje kwijt waren.

Er waren op een gegeven moment wel heel erg veel personages en eigenlijk vond ik alleen Tess een leuke toevoeging. Een knutselaar die net zoals Lucard de draden van magie kan zien maar ze ook kan manipuleren. Ik ben erg fan van de boeken van Schwab maar dit was niet een van haar beste boeken.

Meer recensies van AuroraBearheart