De Weyward vrouwen

AuroraBearheart 29 augustus 2024
Mijn verwachtingen van dit boek waren al flink bijgesteld door de recensie van een mede booktokker. Hij adviseerde het boek te lezen als een historische roman en niet als fantasie. Daar was ik uiteindelijk heel erg blij mee want daarmee kon ik een heftige teleurstelling voorkomen. Uiteindelijk heb ik dit boek verslonden maar let op er zijn wel heftige triggers in dit boek.

Het verhaal gaat over drie generaties Weyward vrouwen. Die niet bepaald geluk hebben met de mannen in hun leven. Denk aan mishandeling, verkrachting, ongewenste zwangerschappen heel heftig allemaal. Mocht je niet tegen deze triggers kunnen zou ik deze overslaan.

De hoofdstukken zijn redelijk kort en wisselen tussen de drie generaties. Stoppen is daardoor praktisch onmogelijk. Verwacht niet dat het verhaal over 3 'heksen' in de traditionele zin van het woord gaat want de magie is heel subtiel aanwezig en is meer iets wat op de achtergrond speelt.

Ik kon het boek niet wegleggen en heb intense genoten van het sfeertje dat Hart neerzet.

Meer recensies van AuroraBearheart