Hemelse rivalen

AuroraBearheart 29 augustus 2024
Deze wilde ik heel er graag lezen omdat er reclame word gemaakt voor dit boek met "voor de fans van Fourth wing" nou zag ik die overeenkomsten jammer genoeg niet zo. Misschien de enemy to lovers trope maar daar hield het wel een beetje mee op. Het name droppen van zo'n grote naam in de boekenwereld is niet altijd goede marketing en kan voor veel teleurgestelde lezers zorgen.

Maar ondanks dat het dus niet helemaal was wat ik had verwacht heb ik dit boek toch verslonden. Het verhaal greep me gelijk met zijn sfeervolle beschrijvingen. De eerste helft van het boek deed me een beetje denken aan You've got mail meets Madmen daarna sloeg het verhaal een compleet andere weg in.

In het begin dacht ik dat het een romantisch verhaal in fantasie setting aan het lezen was maar uiteindelijk bleek het veel meer dan dat. Het verhaal speelt zich tijdens de oorlog van de grote Goden af en dat geeft een beetje Griekse Mythologie vibes. En wanneer Iris naar het front vertrekt om haar vermiste broer te zoeken krijg je alle gruwelen mee die met oorlog gepaard gaan. Die verschillende aspecten zorgden voor een interessant en boeiend geheel. Het verhaal eindigde natuurlijk op een enorme cliffhanger. Nu is het wachten op het volgende deel.

Meer recensies van AuroraBearheart