Sterrenvlucht

AuroraBearheart 18 augustus 2024
Ik ben echt een fantasie junkie maar wilde het dit jaar wat anders doen. En daarom wilde ik het genre Sciencefiction ook graag een kans geven. En dan moet je blijkbaar de boeken van Brandon Sanderson hebben. Die werden erg vaak getipt in ieder geval.

Spensa leeft in de grotten van de planeet Detritus. Een sterrenschip is honderden jaren geleden neer gestort op deze woestijnachtige planeet. En sindsdien probeert men daar een bestaan op te bouwen. Wat niet makkelijk is omdat de planeet regelmatig het doelwit is van De Krell. Spensa's grootste droom is om in de voetsporen van haar vader te treden en piloot te worden. Alleen haar vader staat bekend als "de grote lafaard" omdat hij zou zijn gevlucht tijdens zijn militaire dienst. Deze nalatenschap zorgt ervoor dat men neer kijkt op Spensa en het haar bijna onmogelijk maakt om haar droom waar te maken.

De setting op planeet Detritus vond ik erg leuk. Een soort van post-apocalyptische wereld waar men moet overleven met de dingen die men heeft vind ik altijd interessant om over te lezen. Daardoor deed het me wel een beetje denken aan The hungergames. Soms werd het verhaal naar mijn idee wel een beetje te technisch bijvoorbeeld tijdens de vlucht trainingen. Daardoor waren er wel stukjes die ik niet zo boeiend vond. De humor van Brandon Sanderson maakte veel goed, ik zat regelmatig te gniffelen tijdens het lezen. Op naar deel twee.

Meer recensies van AuroraBearheart