zeer aangrijpend

06 augustus 2018
Dit boek heb ik gelezen op aanraden van een kennis. Het gaat over het leven in een afscheiding van de mormonen, de flds. Ze willen het polygame huwelijk in stand houden. Het verhaal word beschreven door Elissa, een meisje dat opgroeit binnen deze skte. Het vertelt over het huwelijk met haar ouders, het gewone leven, school en het geloof in de profeet. Hij is een soort god en wordt dan ook in alles gelooft en gehoorzaamd. Elissa krijgt een nieuwe vader omdat haar echte vader niet goed genoeg leeft. Een aantal van haar broers zijn namelijk tegendraads en de sekte uitgegooid. Dus haar vader voedt zijn kinderen niet goed op. Ook Elissa heeft zo haar vragen en wordt daarom op haar 14e uitgehuwelijkt. Ze moet trouwen met haar neef. Dit zeer tegen haar zin. Het huwelijk loopt niet goed. Ze wordt mishandeld en verkracht. Haar leven is een hel. Ze probeert los te komen van de flds, maar dit is nog een zware strijd. Dit verhaal is echt gebeurd.

Meer recensies van