Bea als speurder in deze cosy crime!

beachhouseboeken 12 september 2024
Dit is deel 1 in een serie, tenminste ik hoop dat deel 3 nog uit gaat komen @evaphilipsauteur !. En ik had natuurlijk weer de verkeerde volgorde. Heel erg is dat niet. De boeken zijn prima als stand alone te lezen.

Huis ten Bosch is verbouwd en wanneer Beatrix door de tuin loopt om rozen te snoeien is ze van plan om dat te doen in een hoekje van de tuin. Pongo gaat gezellig mee. En terwijl de dalmatiër aan het dollen is, vindt hij ook iets opmerkelijks. Een lijk. Een dode man, Beatrix besluit terplekke om de man te onderzoeken en vindt een stukje van een Italiaanse krant. De gasten die Claus had rondgeleid een tijdje terug waren dat nou Italianen of Spanjaarden? Was er iemand vermist? Is Claus betrokken? En ze besluit de dode toe te dekken en weer weg te gaan. Wat ze niet weet is dat iemand alles heeft gezien...

Wat een fijne schrijfstijl heeft Eva Philips! Je wordt gelijk meegezogen het verhaal in en je ziet alles voor je. Heel beeldend allemaal, van het paleis tot de tuinen en een uitstapje naar Zeeland met de Thaise kroonprins en zijn gevolg.

Eva schrijft met veel humor en heb me rot gelachen om de Thaise kroonprins Maha die zijn status af en toe behoorlijk misbruikt. Maar Beatrix is geloofwaardig als detective en er komt dan ook een echt ontknoping a la Hercule Poirot aan!

Op zoek naar een fijne cosycrime deze herfst? Dit boek is heel geschikt ter afwisseling van thrillers of juist feelgood boeken. Bea als speurder met veel humor en een goede dosis spanning om te blijven lezen!

Meer recensies van beachhouseboeken