Een koninklijke whodunnit

beachhouseboeken 06 augustus 2024
Een tijdje terug heb ik dit e-boek via @thrillerlezers gekregen. Hij is blijven liggen maar ik heb geen idee meer waarom. Wat een leuke cosycrime!

Het is 1982 en het zit Beatrix niet mee, haar kok is ervandoor dus ipv een croissantje zit ze aan de yoghurt met muesli. En dan een moord op Paleis Noordeinde! De dame in kwestie was niet heel erg aimabel maar toch. En dan nog een incompetente hoofdrechercheur die haar verdenkt. De horreur!

Bea gaat zelf op onderzoek uit en dat levert een leuk in kijkje in de hofhouding. En natuurlijk maffe situaties zoals een verkleedpartij.

Het duurde even voordat ik door het boek gegrepen werd maar tijdens de terugreis in de trein zat ik eindelijk rustig en kon ik hem niet meer wegleggen. Door de schrijfstijl van Philips wandel je met Beatrix mee terwijl ze gasten ontvangt en lintjes knipt.

Ik heb ervan genoten en terwijl ik las dacht ik, oh nee, dit is deel 2! Dus ik moet nog snel even het eerste deel opsnorren en hopelijk laat Eva ons niet al te lang wachten op deel 3!

Meer recensies van beachhouseboeken