Cosy fantasy met boeken en een rusteloze ork

beachhouseboeken 12 september 2024
Deel 2 van deze cosy fantasy serie! En na Legendes en Lattes moest ik deze special edition wel halen. Een hele mooie uitgave en ik hoopte op een mooi verhaal.

Al vanaf het eerste hoofdstuk werd ik het verhaal in gezogen want er was een hoop actie! 'Huh, actie?' hoor ik je denken, want als er iets is wat deel 1 niet had dan was het wel actie. Maar dit deel speelt zich af in het verleden van Viv en als huurlinge heeft Viv een leven vol avontuur gehad.

Viv raakt gewond en moet herstellen in het stadje Murk. Een gat waar niks te beleven valt waardoor Viv zich al snel verveelt. Tijdens haar verkenningsrondje komt ze een boekwinkel tegen en neemt ze een boek mee. Maar het avontuur achtervolgt haar en uiteindelijk kunnen boeken haar rusteloosheid niet de voldoening geven waar ze naar op zoek is en wilt ze nog steeds op pad.

Boekwinkels en Botbreuken heeft dus veel meer actie. Niet veel, Viv moet herstellen dus zoveel kan ze niet uithalen. Maar je merkt aan alles dat ze jonger is, rusteloos en ongedurig. Het herstel gaat te langzaam en ze wil te veel, te snel.

Travis Baldree neemt de tijd om een jonge Viv vorm te geven en dat is prettig want het is even wennen aan deze jongere versie van Viv, naarmate het boek vordert komt dezelfde sympathieke Ork tevoorschijn dus dat heeft Travis Baldree goed gedaan met zijn schrijfstijl.

Het verhaal is vlot en de spanning wordt langzaam opgebouwd. Zelfs tegen het einde had ik geen idee hoe dit zou aflopen. Misschien dat de echte fantasy liefhebber het magertjes zou vinden maar ik vind de vindingrijkheid van de slimme ork mooi.

Voor iedereen die wilde weten hoe de 'vecht Viv' was ten opzichte van de 'koffiehuis eigenaar Viv'. Boekwinkels en Botbreuken is een lekker vervolg. We hadden kaneelbroodjes en ik zit nu al dagen met gemberbollen in m'n hoofd.

Meer recensies van beachhouseboeken