Topper!

Dit is een dikke pil! Maar daar heb ik nu totaal geen moeite mee. Ik heb dit deel in 2 dagen uitgelezen.

Na drie delen voelde de serie af en zo'n vierde deel voelde raar. Alsof dit uitmelken van de serie was. Maar dit is absoluut niet waar! Er komt een nieuwe dreiging in voor. En er zijn nieuwe magische krachten. Het is een weerzien van oude personages en hun vertrouwde gewoontes en van nieuwe karakters en het ontdekken van hun gewoontes.

De schrijfstijl van Schawb is weer meeslepend. Ze neemt de tijd om de wereld van de verschillende Londens op te bouwen. Misschien dat het wat lang duurt maar er is dan ook 7 jaar verstreken. 7 jaar dat Rye koning is. 7 jaar dat Rye en Allard samen zijn. 7 jaar dat Lila en Kell samen zijn. Maar in die 7 jaar zijn de Londens natuurlijk ook veranderd. En in Rood Londen is er weer een nieuwe dreiging.

Er komen wat flashbacks voor in het boek. 7 jaar terug, 5 jaar terug enzovoort om de nieuwe en oude personages wat achtergrond mee te geven. Om aan te geven hoe de oude personages veranderd zijn en om de nieuwe karakters te introduceren. Het is wel zaak om goed op te letten maar het zorgde bij mij er wel voor dat ik direct door wilde lezen! De sprongen zijn wel een echte meerwaarde voor het verhaal.

Dit 4de deel: topper. En aan het einde van het boek zitten er genoeg verhaallijnen in voor nog eens 2 delen. Want ik kan niet geloven dat Schwab deze verhaallijnen in 1x samen laat lopen. Er zit absoluut genoeg leven in wit Londen, rood Londen, zelfs grijs Londen en wie weet ook wel in zwart Londen...

Meer recensies van beachhouseboeken