heerlijke korte spannende verhalen!

beachhouseboeken 01 oktober 2024
De moordwijven is een schrijverscollectief naar voorbeeld van het Engelse Killer Women. Hoe tof is dat?! Vrouwelijke thrillerschrijvers die in plaats van elkaar het slechtste te wensen als concurrenten, elkaar steunen door elkaars manuscripten te lezen en eerlijke feedback te geven zodat ze het beste uit elkaar halen. Sterke vrouwen dus! De Cocktail party is geschreven door Liesbeth van Kempen, Isa Maron, Ingrid Oonincx en Marlen Visser.

De Cocktail party is een cosy crime. En voor wie het nog niet weet: ik ben dol op cosy crime! Voor mij ideaal om het hoofd leeg te maken en een spannend verhaal te lezen.

Het boek bestaat uit zes korte verhalen van ongeveer 50 bladzijden. De hoofdpersoon is Sylvia Lievers, een thriller auteur, tikkie onhandig, gek op cocktails en met het hart op de juiste plek. Het lijkt af en toe als of ze een vermogen heeft om gekke moordachtige types aan te trekken en verzeild vaak per ongeluk in een rare situatie.

Elk van haar favoriete cocktail gaat over een misdadige situatie.
- Bloody Mary gaat over een drugsbende in Frankrijk.
- Espresso Martini over een sekte in de Ardennen.
- Sex on the beach over een stel mode influencers in een hotel.
- Virgin margarita gaat over de hardloop club.
- Slippers Nipple speelt zich af in een boekenwinkel.
- Molotov Cocktail speelt zich af in haar eigen bekakte woonwijk.

En het is totaal niet te merken dat Cocktail party door vier mensen is geschreven. Het zijn gewoon fijne korte verhalen die genoeg spanning geven en waarvan je denkt; ohh dat zou iedereen kunnen gebeuren!

De Cocktail party is voor iedereen die van korte verhalen houdt en van genoeg spanning deze herfst!

Bedankt @uitgeverijdefontein voor het recensie-exemplaar!

Meer recensies van beachhouseboeken