Met tranen in mn ogen gelezen

beachhouseboeken 02 oktober 2024
Dit boek wilde ik graag lezen zodat ik misschien een inkijkje zou krijgen in de wereld van de talentenjacht. Tranen stonden in mn ogen en dat was niet altijd van het lachen...

Het zit Femke een beetje tegen. Nou ja, ze zit in een bandje, ze geeft muziekles op school en het is al met al zo slecht niet maar ze wordt ook niet serieus genomen met haar muziek. Tijd om actie te ondernemen en ze schrijft zich in voor een talentenjacht. Ondertussen verhuist ze terug naar haar ouders, heeft haar moeder kanker en zegt ze ook haar baan op. Alles op alles voor de talentenjacht met het knappe jurylid en de achterbakse deelnemers.

Marjon Weerink schrijft zo beeldend dat met regelmaat de tranen in mn ogen stonden. De hoofdstukken dat Femke met haar moeder is en hoe ze met deze vreselijke ziekte omgaat is hartverscheurend.

Daar staat tegenover dat Femke een nieuwe liefde vindt en de grappige scenes in de show op zoek naar nieuw talent. Want het is echt een show en alles om de kijkcijfers hoog te houden.

De liedfabriek, een boek over talentenjachten, dacht ik. Maar het is ook een boek over vriendschap, kanker, omgaan met iemand die deze vreselijke ziekte heeft, omgaan met tegenslag, verwerking en een nieuwe liefde.
Een aanrader!

Meer recensies van beachhouseboeken