Direct toepasbaar: 'Niet de beste versie van jezelf... maar steeds een beetje beter.'

beachhouseboeken 29 september 2024
Op een avondje zat ik te scrollen door de Rainbow site en kwam ik dit boek tegen: Dingen anders doen, 'een snoepwinkel aan selfhelp-wijsheden'. Klinkt dat niet eens goed?!

Het boek is verdeeld in 3 delen. Met als eerste: Waarom gewoonteverandering de moeite waard is.
Hierna begint: wat de belangrijkste elementen zijn bij het veranderen van gedrag.
En als laatste: de eigen ervaringen van Lianne.

Lianne schrijft vlot en vrolijk. Ik heb regelmatig zitten lachen bij dit boek!
Met grappige eye-openers zoals: het past op dit moment niet in je leven. Waarbij er een voorbeeld volgt waarom sommige dingen niet lukken als je al veel ballen in de lucht hebt.
En terwijl ik terug zit te denken waarom bepaalde dingen mij niet lukte de afgelopen 6 jaren: gezondheid (maar het is normaal dat je moe bent met 3 kinderen, nee dus, zo moe was niet normaal), een ritme zien te vinden met de kids (wat kost voetbal, 2 trainingen en wedstrijden, een energie om dat in het ritme te passen) en het afgelopen jaar heeft de jongste enorm veel energie gekost. Achteraf niet zo heel gek. Maar ja, dat zeg ik nu :)

En het laatste deel, voorlezen uit eigen (gewoonte) werk: hilarisch! Want ja, het is o zo herkenbaar.

'Niet de beste versie van jezelf... maar steeds een beetje beter.'

Dit is boek is voor iedereen die meer inzicht wil krijgen waarom je dingen doet en hoe je het kan veranderen om stapje voor stapje op een fijne manier te werken aan een betere versie van jezelf.

Bedankt @uitgeverijrainbow voor dit recensie-exemplaar!

Meer recensies van beachhouseboeken