herfst boek met veel pompoenen!

beachhouseboeken 01 oktober 2024
Dit boek staat al een tijdje op m'n TBR lijst maar wilde per se wachten tot de herfst!

Lucia raakt haar baan kwijt in Venetië en gaat hierdoor terug naar haar moeder. Terug in haar geboortedorp ziet ze onder ogen wat ze kwijt is, het huis waar haar zoon Vito is geboren in Venetië, bijna al haar vrienden en haar baan. Maar langzaam komt ze tot rust en haar zoon ook.
Totdat de ruzie met de groenteboer in het dorp een hoogtepunt bereikt met beschuldigingen over de pompoenenverkoop en de verkoop van het huis van haar moeder. En Lucia vlucht opnieuw...

Wat een lief mens is Lucia! Staat altijd klaar voor anderen en dat met de zorg voor de vijfjarige Vito. Lastig als alleenstaande moeder maar wat een groei laat ze zien.

'Ik huil om de eenzaamheid die ik al die jaren voelde, de teleurstelling, het gevoel van falen dat me mijn leven lang al achtervolgt, de angst die ik altijd heb en het jachtige gevoel van vluchten.'

Sandra Konst heeft hiermee echt een fijn warm herfst verhaal geschreven. Huis van de herfst gaat vlot en het verhaal wordt verteld vanuit het oogpunt van Lucia. Vito wordt goed neergezet en je merkt dat er iets mis is zonder dat het heel diepgaand is.

Huis van de herfst heeft een fijne herfstige sfeer, speelt zich af in Italië en met watertandende pompoen recepten achterin. En met al dat gebak in het boek ga ik morgen ook weer bakken!

Meer recensies van beachhouseboeken