Boordevol actie in dit boek!

beachhouseboeken 14 augustus 2024
Alleen al door de titel wilde ik dit boek lezen. Super origineel dus ik was enorm benieuwd wat Rob Hart voor spannend verhaal ervan zou maken.

Wat als je als huurmoordenaar eruit wilt stappen? Maar dat het een tweede natuur is geworden en lastig te stoppen. Soms heb je het moeilijk en wil je met iemand praten. Maar wie? Nou Huurmoordenaars Anonymous natuurlijk!

Mark wilt uit het criminele wereldje stappen en volgt het 12 stappenplan van Huurmoordenaars Anonymous. En dat gaat prima maar op een gegeven moment wordt hij aangevallen en kan met de grootste moeite ontsnappen. Wie zit erachter hem aan en waarom? En met dat gegeven gaat het boek van start.

Huurmoordenaars Anonymous leest als een actiefilm! Er zit enorm veel vaart in het verhaal. Hij gaat van New York naar Singapore, Jakarta, Londen en weer terug! En dan sleept hij ook nog een kat mee, P. Kitty en Astrid, degene die hem heeft opgelapt na de eerste aanval en die nu ook gevaar loopt. Een bizarre tocht volgt!

Terwijl Mark en Astrid proberen te achterhalen wie achter ze aan zit is er af en toe een hoofdstuk met een flashback. Hoe is Mark in dit wereldje gerold, als zoiets al mogelijk is en wat is er gebeurt dat hij eruit wil? Deze achtergrondinformatie maken het verhaal interessant en maakt Mark ook een beetje een triest figuur.

Rob Hart heeft een meeslepende en beeldende schrijfstijl. Het boek is vanuit de ik-personage geschreven en zodra ik dat gewend was heb ik tot in de kleine uurtjes doorgelezen, kon het niet wegleggen en werd direct Huurmoordenaars Anonymous ingezogen.

Huurmoordenaars Anonymous is een fantastisch actie boek. Tot op het laatst had ik geen idee wie erachter zat. Het was hierdoor spannend tot het einde! Een kleine opening voor een deel 2, mocht het zover komen dan ben ik de eerste die weer in het gekke wereldje van Mark binnenstapt!

Meer recensies van beachhouseboeken