Geheimen in christmas village

beachhouseboeken 15 oktober 2024
Vorig jaar las ik Kerstmis in de Schotse Hooglanden. Mijn eerste boek van Donna Ashcroft. En wat een heerlijk kerstboek was dat! Ik kon dus niet wachten toen ik zag dat er dit jaar weer kerstboek uitkwam!

Kerstgeheimen in de Schotse Hooglanden speelt zich weer af in Christmas Village. Merry past op het huis van haar tante Ava. Maar niet alleen haar huis ook haar dieren, een poes, konijn, kippen en een kalkoen vallen onder haar verantwoordelijkheid. En dat gaat mis als het konijn een groot gedeelte van de notities opeet... En Theo, de dierenarts die langskomt om Chuck het konijn te redden is absoluut niet onder de indruk.

Merry is vrolijk, lief maar heeft weinig zelfvertrouwen en is angstig om dingen te ondernemen. Wat direct de reden is dat ze heeft toegezegd om naar Schotland te komen en op het huis en dieren te passen.
Theo is de nieuwe dierenarts in het dorp. Hij is na twee maanden wel een beetje gesetteld maar heeft het gevoel dat hij Merry moet redden voordat het mis gaat met een van de dieren.

Donna heeft weer een heerlijk boek geschreven. Haar schrijfstijl is vlot en beeldend, terwijl je leest waan je jezelf in het winterse ijskoude Schotse land. Thema's als zelfvertrouwen, helpen en persoonlijke groei komen aan bod. Maar uiteraard ook het vinden van liefde in Christmas Village!

Dit boek kan je prima als 'stand alone' lezen. Kerstmis in de Schotse Hooglanden is geen vereiste om deze eerst te lezen!

Een fijne feelgood voor deze winter, Kerstgeheimen in de Schotse Hooglanden speelt zich af in de maand voor kerst. Beetje zoetsappig, behulpzaam dorp, lieve mensen en zoete verhaallijn. Maar voor kerst maakt het niet uit! Een beter kerstboek is er deze kerst niet.

Bedankt @awbrunaromans
Voor het recensie-exemplaar.