100% herfst, vriendschap, rouw en echte liefde

beachhouseboeken 16 september 2024
Sandra Konst is de koningin van de herfst. Op het moment dat het herfst wordt veranderd haar instagram feed in een waanzinnig jaloerse makende herfst winkel. Dus haar nieuwste boek; Oktoberlaan, moest wel een heerlijke herfst sfeer hebben. Ik ben benieuwd!

Bo woont in het huisje aan de rand van het bos wat ze geërfd heeft van haar moeder. Elk jaar rond Halloween verwerkt ze het verlies van haar moeder opnieuw, die ze totaal onverwachts verloor. Dit jaar lijkt alles anders te worden. Alsof ze er klaar voor is om een nieuwe stap in de verwerking te zetten. Komt het door de nieuwe knappe café eigenaar? Of het helpen bij de herfst fair?

Bo heeft het goed als zelfstandige vrouw met haar eigen huis en bedrijf. Daarbij is ze omringt door drie lieve vriendinnen die haar zo goed als kan bijstaan. Haar moeder is onverwachts overleden en dat heeft erin gehakt. Haar ex is bij haar weggegaan omdat hij zijn droom achterna ging in Amsterdam. Ze voelt zich af en toe verlaten en dat gevoel wordt sterker in oktober.

'Het was net zo goed jouw leven, en je bent al die jaren bij me gebleven. In mijn huisje, in mijn droom.'

De schrijfstijl van Sandra Konst is vlot en beeldend, je ziet de herfst gewoon voor je in de tuin van Bo. Wat een paradijsje moet dat zijn! Een pluktuin met kleurige dahlia’s en zonnebloemen, een pompoenveldje met allerlei soorten pompoenen en dat alles aan de rand van het bos. Heel knap om zo te schrijven dat je echt meevoelt met Bo en haar groei in de verwerking van de dood van haar moeder.

Wat een fijne feelgood novelle! Voor alle liefhebbers van de herfst of juist voor iedereen die houdt van novelles en natuurlijk voor iedereen die van feelgood houdt!

⭐️⭐️⭐️⭐️

Bedankt voor het recensie-exemplaar @sandrakonstreads !

Meer recensies van beachhouseboeken