Heerlijke roadtrip feelgood!

beachhouseboeken 12 september 2024
Wat een interessant concept om mee te gaan op een reis terwijl je elkaar net kent. Spannend!

Reisgenoten is deel 1 van de Utrechtse School.
Bedankt @loftpublishing en @nathalieschrijftromance voor het recensie-exemplaar!

Hazel ontmoet Friso in de rij voor de security. Ze raken kort aan de praat en raken daarna voor de gate weer in gesprek om erachter te komen dat ze een klik hebben. Zo’n klik dat ze naast elkaar gaan zitten in het vliegtuig en elkaar weer zien in San Francisco. En terwijl ze hun plannen bespreken voor hun weken in Amerika komt de rondreis van Friso ter sprake en hij vraagt Hazel mee! Terwijl ze samen op reis gaan, ontwikkelen ze gevoelens voor elkaar maar is het nou een zomerliefde of toch niet?

In reisgenoten gaat Hazel op bezoek bij haar beste vriendin die in San Francisco woont en Friso gaat zijn app promoten in Silicon Valley. Je leest dan ook afwisselend vanuit het perspectief van Hazel en dan weer Friso en zijn gevoelens. Heel fijn om beide gedachtes te lezen.

Wat een schrijfstijl heeft Nathalie Windhorst! Reisgenoten is vlot en beeldend. Ik zag alle nationale parken van Amerika voor me terwijl ik nog nooit in die parken ben geweest. Nog sterker, ik ben meer een cultuur typje dan natuur type en toch had ik gevoel dat het super leuk zou zijn om zo’n reis te maken met de jongens. Ontzettend knap dat Nathalie dat voor elkaar heeft gekregen!

Als bijfiguur vond ik Abel, de buurman van Hazel, heel leuk en zorgzaam. Hopelijk gaat deel twee over Abel en Lola. Dat zou een leuk stel zijn!

Wat super is aan dit boek is dat het een eigen playlist heeft! Je kan helemaal in de roadtrip stemming komen omdat de hoofdpersonen van bandjes houden.

Zeker lezen als je een zwak voor Amerika hebt of als je van reizen houdt of roadtrips of van vakantieliefdes of gewoon een vlotte feelgood! Voor iedereen zit hier wel een element in wat aanspreekt. Ik kan niet wachten op deel 2 van de Utrechtse School!

Meer recensies van beachhouseboeken