Fantastische monsterlijke eenhoorn serie!

Eenhoorns in een fantasy boek, ik had geen verwachtingen maar wat A.F. Steadman ervan maakte had ik ook niet bedacht!

Skandar doet er alles voor om eenhoornrijder te worden. Zijn zus is helaas niet door dus het is aan hem om het Vasteland te verlaten, zijn vader blij te maken en de belofte van z'n moeder in te lossen. Klein beetje druk voor een 13 jarige! Maar komt zijn droom uit en mag hij naar het Eiland?

Bloeddorstige monsters dat zijn eenhoorns! Ze scheuren zo een klein Konijn in stukken en o wee dat jezelf een wond hebt dan ben jij je leven ook niet meer zeker. De schrijfstijl van A.F. Steadman is zo goed dat ik al heel snel mijn beeld van eenhoorns, regenbogen en veel blijheid had bijgesteld naar eenhoorns die elementen beheersen en rauw vlees eten.

Skandar is eigenlijk een hele aardige jongen met een droom die niets liever doet dan de goede richting op gaan. En natuurlijk zo lang mogelijk in leven blijven om op school te mogen blijven.

Het deed een beetje kostschoolachtig aan. De vier elementen als je vier huizen, magische dieren en voor elk schooljaar een boek. Het is makkelijk om parallellen te trekken naar Harry Potter en Baskerville Hall. Heerlijk! Kom maar door met deel 2!

Meer recensies van beachhouseboeken