Draak van een schoonmoeder

Recensie: Liza van der Peijl – Van sixpack tot schoonmoeder

Van sixpack tot schoonmoeder is deel 2 in de Toscaanse Dromen Trilogie. En ik kon niet wachten om met dit deel te beginnen. Terug naar Mare en Alex, hun tweeling Jonas en Joep, kleintje Luna en hun leven in Italië.

Ondertussen zijn ze verhuist en komt de moeder van Alex ‘helpen’ om te settelen in hun huis en nieuwe omgeving. Het gezegde is: ‘Gasten en vis blijven drie dagen fris’ en schoonmoeder komt binnen zonder datum van vertrek op te geven. De horreur!

De cover is weer vrolijk Italiaans, dit keer met een gezellig picknick tafereel en mooi huis op de achtergrond. De schrijfstijl van Liza van der Peijl is enorm vlot. Hou je van een vrolijke snelle feelgood dan zit je hier goed!

Die schoonmoeder… Tsja je hebt van die vreselijke draken die alles verplaatsen en het allemaal met de beste bedoelingen doen. Of toch niet? Heerlijk oppassen zodat jij je handen vrij hebt en dan thuis komen in een opgeruimd huis… of gaat dat anders? En dan is er ook nog een tuinman. Het totaal levert genoeg lachwekkende taferelen op!

Dan komt Louise ook nog op bezoek om even de bloemetjes buiten te zetten. Ik hou daar wel van, een lekker gek type in de buurt die alles in het honderd kan laten lopen! Daar zit wel een twist in dus ik kan niet wachten op deel 3!

3 juli verschijnt deel 3 van de Toscaanse Dromen trilogie, Van droom tot Diva!

Bedankt Loft Books voor het gewonnen exemplaar!

Meer recensies van beachhouseboeken