Duister Wonderland

beachhouseboeken 10 augustus 2024
Instagram made me buy it! Je hebt van die boeken dat je een reclame ziet, de boek cover, kort een beschrijving en gelijk denkt; JAAAA, hebben! Dit was er zo een en totaal geen spijt van gehad.

Iedereen kent Alice in Wonderland wel, ik heb daarbij gelijk de Disney beelden van een wit donzig konijn in een pakje en pratende speelkaarten of de speelfilm met Johnny Depp als Mad Hatter. Versplinterd gaat uit van het duistere in Alice in Wonderland. De rode koningin niet als warrige persoon maar als super secreet. Wat zou er dan gebeuren? Hoe zou Wonderland er uitzien als duister oord?

Alyssa is een achterkleindochter van Alice en ze heeft dezelfde vloek als haar moeder Alison, ze hoort insecten en bloemen praten. Het gefluister wordt steeds erger en haar moeder is daarvoor opgenomen in een psychiatrisch ziekenhuis. Als het ziektebeeld van Alison verslechterd besluit Alyssa op zoek te gaan naar Wonderland, de vloek op te heffen en haar moeder te redden.

De eerste 80 bladzijden is introductie en karakter opbouw. Dan begint hoofdstuk 6, Het konijnenhol in en begint het duistere boek echt en gaat de fantasie van Howard los. Wat een heerlijke schrijfstijl. Ik zag deze wereld helemaal voor mij en kon het boek niet weg leggen. Howard schrijft heel beeldend en ook al is Wonderland totaal verknipt toch was het allemaal niet nachtmerrie eng, misschien omdat Alice als sprookje al bizar is of omdat het allemaal heel logisch klonk. Wat alweer genoeg zegt over mijn fantasie!

Het einde heeft nog wat losse eindjes dus ik begrijp heel goed dat er nog wat delen op planning staan. De covers van deel 2 Verstoord en 3 Verstrikt zien er ook heel tof uit!

Versplinterd heeft mijn verwachtingen waar gemaakt. Het boek is een plaatje om te zien en Wonderland is een bizar duister oord waar ik niet snel rond zou willen lopen. Door het konijnenhol en het drankje drinken? Absoluut niet maar als A.G. Howard het verteld dan ga ik ervoor zitten!

Meer recensies van beachhouseboeken