Een fantastisch mooi boek vol met avonturen over de hele wereld

beachhouseboeken 10 september 2024
Dit is nu al 1 van mijn favoriete boeken van dit jaar. De verhalen komen overal vandaan, van Noorwegen tot China, Polen, Oekraïne en Rusland. 18 landen in totaal. Op dit moment is mijn favoriet een volksverhaal uit Japan. Met een magisch wezen, een Tanuki, waarbij het verhaal een diepere laag over vriendschap heeft.

Het boek bevat vooral onbekende verhalen uit bijvoorbeeld Groenland maar ook het bekende verhaal van de Notenkraker uit Duitsland.

Mijn 6 jarige kruipt gezellig op schoot, mijn 8 jarige vind de verhalen soms een tikkie te lang en mijn haast 10 jarige luistert gezellig mee. Allemaal vinden ze de cover mooi sprookjesachtig en de sterren glimmen je tegemoet. De illustraties in het boek zijn ook betoverend. In dezelfde stijl als de cover.

Het is een boek waarvan ik nu al weet dat ik het elke winter uit de kast ga trekken om te gaan voorlezen. ❤️

Voor de liefhebbers van van winterse verhalen en sprookjes.

Meer recensies van beachhouseboeken