Spannend boek met verrassende wendingen

Bermero 02 februari 2024
Een spannend debuut met verrassende wendingen.

Het gaat over een single jonge vrouw Juul en haar stalker. De hoofdpersoon en overige personages worden een voor een voorgesteld. Dan zijn, tussen Juul haar dagelijkse bezigheden, ineens de gedachten van de stalker te lezen. Eerst nog liefdevol en opwindend maar al gauw is het angstaanjagend wat hij allemaal van plan is met haar.
Juul heeft het eerst niet in de gaten maar vraagt zich wel af wat er met haar aan de hand is wanneer er vreemde dingen gebeuren. Algauw escaleert de boel en slaat ze op de vlucht. Het einde is onverwachts snel en enigszins verrassend.

De schrijfstijl van de schrijfstel is erg beschrijvend en mij iets te wollig, poëtisch. “De kille buitenlucht streek liefdevol langs haar nog naakte lichaam. “ Op de eerste bladzijde stoort het mij nog maar daarna ben ik benieuwd naar het verhaal en leest het prettig door.

Het thema “stalker” is niet origineel maar het verhaal zit goed in elkaar en is spannend. Ook is er een kleine verwijzing naar het eerste boek van de schrijfster en dat vind ik altijd leuk.

De schrijfster is 53 jaar en werkt in de zorg en is momenteel naast schrijfster ook zorgbemiddelaar. Ook schrijft ze regelmatig blogs over wat haar bezig houdt. Haar eerste boek ging over haar ervaringen in de zorg en dit boek is haar eerste echte thriller. Ben benieuwd naar haar volgende boek.

Meer recensies van Bermero