Mooie combinatie van rouw/verlies, liefde en persoonlijke groei

Ondanks dat Cathalijne beroemd is en belangrijke prijzen heeft gewonnen, is ze wel een nuchter personage. Ze komt erg sympathiek over. De emoties overvallen haar behoorlijk en het is interessant om te lezen hoe ze ermee om gaat. De emoties zijn zo beschreven dat je met Cathalijne meevoelt. Voor sommige mensen zullen er misschien herkenbare situaties in het boek voorkomen.

Haar vriendinnen hebben zo hun eigen problemen en omdat ze een ander karakter hebben dan Cathalijne, vullen ze het verhaal aan met andere, verfrissende gezichtspunten.

Ella zelf komt natuurlijk ook aan bod. Ze is erg veranderd ten opzichte van vroeger en in dit geval is dat waarschijnlijk iets goeds.

Hoe de omgang van Cathalijne met Ella verandert is mooi weergegeven. In het begin zetten ze beide een pantser op, maar beide proberen daar tegelijkertijd ook weer doorheen te breken.

Cathalijne en haar ouders hebben ook een bijzondere band. De liefde is tussen de regels door duidelijk te lezen. Vaak gebruiken ze ook mooie Limburgse uitdrukkingen, die overigens goed te volgen zijn.

Dit is in de basis een feelgood boek, maar wel met een bitterzoete rand en veel diepgang. De combinatie van rouw/verlies, liefde en persoonlijke groei maakt het een bijzonder verhaal. Ik vond het fijn om te lezen.

Meer recensies van Bianca Brummelhuis