Pas op voor de horrorclowns!

Bianca 23 mei 2024
Ik kende de helft van dit schrijversduo vooral van haar feelgoodboeken, dus ik was erg benieuwd naar dit boek in een heel ander genre. En ik heb ervan genoten! Het is een YA-boek dat veel jongeren zal aanspreken.
Het verhaal wordt vanuit drie personages verteld, die elk een eigen rol hebben. Jesse is een vlogger die hoopt eindelijk eens viral te kunnen gaan met een video, nadat hij door Mei is uitgenodigd om naar Drenthe te komen. Zij beweert dat er bij volle maan een circus in het bos verschijnt. Ondanks dat hij er niet echt in gelooft, gaat hij toch met zijn vriend (en cameraman) naar de aangewezen plek, waar hij Celeste leert kennen. Zij denkt dat Jesse degene is die het circus kan redden, terwijl Jesse geen idee heeft hóé hij dat zou moeten doen.
De hele setting is mysterieus en griezelig, iedereen heeft wel een bepaald gevoel bij de sfeer van een circus, waar altijd al iets magisch omheen hangt. Voeg daar een portie astrologie, horrorclowns en duistere magie aan toe, en je belandt in het Spiegelcircus. Denk maar goed na voordat je daar een ritje in het reuzenrad maakt!

Meer recensies van Bianca