Laat je meevoeren in het Zeeland van meer dan 100 jaar geleden

Bianca 11 november 2020
Wauw, wat een prachtig boek! En dan heb ik het niet alleen over het mooie omslag dat qua kleur precies bij mijn interieur past, maar zeker ook over de inhoud.

De liefde die Saskia Maaskant in haar nieuwe boek ‘Meerminnen verdrinken niet’ heeft gestoken voel je op elke pagina tussen de regels door.
Het verhaal speelt zich af in Bruinisse (Saskia’s geboorteplaats) tijdens een hittegolf in augustus in 1911. De hitte wordt verdreven door een zware storm, de grootste ramp tot de Watersnoodramp van 1 februari 1953.

Janna is 14 als ze als weesmeisje vanuit Rotterdam bij haar oom en tante in Bruinisse gaat wonen. Men leeft daar van de mosselvangst en Janna geniet van de zee, de geuren, de mosselen en leert ondertussen de mensen in het dorp kennen en probeert zich aan te passen aan het leven daar.

Het hele boek ademt zoveel sfeer uit, dat je erin meegezogen wordt. De beschrijvingen zijn prachtig en je sluit Janna al snel in je hart.

Meer recensies van Bianca