Geweldig spannend!

Je leest het verhaal van Kit die intrekt bij Lenora en haar personeel in dat grote, maar verwaarloosde landhuis, op een afbrokkelend klif (er komen steeds meer scheuren in de muren en het huis staat scheef… ). En tussendoor lees je in stukjes het verhaal dat Lenora op de typemachine schrijft, over wat er al die jaren geleden gebeurde voorafgaand aan die vreselijke nacht en tíj́dens die noodlottige nacht.
Duidelijk wordt ook dat Kit ergens schuldig aan is, waardoor ze wel weet hoe het is om veroordeeld te worden voor iets wat je misschien niet gedaan hebt (ook bij haar is het lang niet helemaal duidelijk…). Maar toch vertrouwt ze Lenora niet en is ze ook wel wat bang voor de oudere vrouw, ook al kan zij haar nu niets meer aandoen. En waar is Lenora eigenlijk precies schuldig aan? Ook dat kom je maar langzaamaan te weten… Door dat langzaam opbouwende complete (?) verhaal, kon ik niet anders dan door, door, doorlezen! Het is zó pakkend, zó boeiend, zó spannend! En dan dat duistere sfeertje ook de hele tijd, van dat landhuis uit vervlogen tijd, dat personeel waar wel iets mee aan de hand is, de verdwenen vorige thuishulp, dat scheefstaande huis, de scheuren in de muren die steeds erger worden, de brokken die er van het klif vallen… Creepy!!!
Ben je een bekentenis aan het lezen van Lenora? Is ze schuldig of onschuldig? Wat gaat er nou precies gebeurd zijn in het verleden? Wat gaat er nu allemaal aan het licht komen? Wie is er te vertrouwen en wie niet? Waar gaat het heen???
Echt geweldig spannend! En met de kenmerkende verrassende wendingen! Ik hou hier enorm van! Ik heb zó intens zitten genieten van dit boek.

Meer recensies van biebmiepje Judith