Meeslepend avontuur

Wat leest dit meeslepende verhaal heerlijk weg! Eenmaal begonnen met lezen kon ik ook niet meer stoppen, ik kon alleen maar doorlezen om te zien wat Torre verder allemaal zou meemaken. Ik las het boek dan ook bijna in één ruk uit! Wat een genot.
Ik leefde zo mee met die lieve Torre, die het in het begin van het boek echt niet makkelijk heeft. Zijn angst verpest zijn zomer met zijn beste vriend en zijn ouders willen hem niet om zich heen hebben de hele zomer omdat ze de baby al hebben (nog een angst: hij is niet meer nodig). Dan moet hij mee met een oom die hij amper kent en die ‘in the middle of nowhere’ woont, ergens in een berghut… Gelukkig blijkt het allemaal wel mee te vallen en is zijn oom een hele leuke vent. En dat lieve babygeitje, dat zijn moeder kwijtraakt en Torre overal achterna loopt. Ja, en dan dat super spannende avontuur in de wildernis! Met het bijzondere aardvolk, de bevleugelden (geen elfen!!) en alle andere nieuwe boswezens die Torre ontmoet en waar hij mee samenwerkt om de verschrikkelijke lor Walgor te verslaan…
Naast heerlijk spannend en ontzettend meeslepend is het verhaal ook nog lekker grappig! Met die vieze lor en de vieze/rare dingen die hij graag hoort!
Mooi ook hoe Torre een ontwikkeling doormaakt door alles wat hij meemaakt en aangaat tijdens die tocht. Hij is moediger dan hij denkt!
Ik heb echt ontzettend genoten van dit fijne jeugdboek. Van het heerlijke verhaal, de mooie, bijzondere omgeving, waar ik zo in zou willen duiken, en zeker ook van de práchtige vele illustraties in kleur van Sophie Pluim, die het toch al heel levendige verhaal nóg meer tot leven brengen! Wow. Een geweldig mooi geheel!

Meer recensies van biebmiepje Judith