Onwijs boeiend!

Dit tweede deel is net als deel 1 vanaf het begin heerlijk pakkend en spannend! Geen enkele moeite om in het verhaal te komen, fijn! Het hele verhaal leest trouwens heerlijk vlot, heeft lekker korte hoofdstukken (hou ik van) en heeft echt van A tot Z ontzettend lekker de spanning erin!
Je leest het verhaal vanuit Simon, die een groot deel van het avontuur met journalist en vriendin Nova beleeft, je krijgt de frustraties rond een moordonderzoek met maar weinig aanwijzingen (behálve die Nederlander) van een rechercheur uit Rome mee en je leest over de opdracht en de twijfels van moordenaar Jarod (die samen met de echt meedogenloze Kat achter o.a. Simon aan zit). Zo is er aan verschillende kanten spanning; van zoektocht, van opsporing, van moordjacht en daarnaast de verschillende beweegredenen. (Heel soms wou ik Simon wel even adviseren om wat meer thrillers te lezen, naast historische teksten, hij is soms wat naïef in het inschatten van gevaar ) Het is een levensgevaarlijke speurtocht naar de waarheid over het leven van Jezus… Onwijs spannend, onwijs boeiend!
En tijdens het lezen vraag je je ook de hele tijd af: wat is er van het historische deel gebaseerd op historische feiten? Want ik weet dat er altijd een deel waarheid in het verhaal zit! Gelukkig staat daar achterin het boek dan een stukje over!
Wat hou ik van dit soort verhalen! Van de historie, van de actie en het avontuur, van de zoektocht naar antwoorden… Ik heb ontzettend genoten van dit spannende boek en zag het als een film voor me. Op naar deel 3! Méér Simon en Nova!

Meer recensies van biebmiepje Judith