Kijk goed over je schouder

bietjesboeken 23 maart 2024
Sanne werkt in een TBS kliniek en al direct in de proloog ervaren we hoe ontzettend kwetsbaar je als therapeut kunt zijn. De dreiging is voelbaar en houdt je als lezer direct in de greep. Door het proloog ben je argwanend richting bepaalde cliënten en kijk je voortdurend met Sanne over haar schouder mee.

Als dan ook nog haar vertrouwde leidinggevende Karel wordt vervangen door Annabella, worden bepaalde situaties steeds gevaarlijker. Annabella is vooral heel erg bezig om zichzelf in een goed daglicht te stellen  en heeft weinig aandacht voor de bezwaren van Sanne op sommige beslissingen.

Een gevaarlijke TBS-er lijkt in de nabije toekomst steeds meer vrijheid te krijgen, terwijl hij juist heel dreigend richting Sanne is. Komt haar leven op het spel te staan door de verkeerde beslissingen? Sanne voelt zich niet gehoord door een aantal collega’s, maar voelt dat de situatie steeds minder veilig wordt.

Een goede thriller met een pakkend begin en Martine Kamphuis weet de spanning gedurende het hele boek goed vast te houden. De zweethandjes voor mij als lezer werden op een bepaald punt iets minder groot, maar daarna wilde ik weten wie de dader was en hoe alle plots in elkaar zaten. Korte hoofdstukken en een vlotte schrijfstijl zorgen ervoor dat het boek snel uit raakt. Martine heeft ervoor gezorgd dat ik het idee had dat ik niemand in het verhaal kon vertrouwen, en dus net als Sanne overal gevaar in zag. Een aanrader voor jullie TBR dus!

Bedankt Crime Compagnie voor dit recensie-exemplaar

Meer recensies van bietjesboeken