Verrassend pakkend!

bietjesboeken 05 december 2023
Als je op de cover van een magazine een kop ziet met 31 manieren om gelukkig te zijn, zou je dit magazine dan kopen?

Isadora doet dit wel maar vooral omdat ze er niet in gelooft. Ze neemt het magazine mee en besluit alle 31 tips uit te proberen om te bewijzen dat de auteur absoluut geen gelijk heeft.

Als je start met lezen in het boek blijft een beetje in het midden of dit een fictie of non-fictie roman is. De schrijfstijl is heel erg vanuit de ik van Isadora geregiseerd en je wordt als lezer dan ook overspoeld met de non-stop (deprimerende) gedachtes van Isadora. Ietwat chaotisch en vooral naar binnen gekeerd komt Isadora over. Langzaam groeit zij in haar persoonlijkheid en krijgt het verhaal rust waardoor het aangenaam wordt om te lezen. Isadora is beschadigd in haar jeugd en stukje bij beetje brokkelt haar muurtje af en het verhaal steeds prettiger wegleest.
Eerlijk gezegd dacht ik bij het eerste hoofdstuk dat dit boek niets voor mij zou zijn, maar ik heb genoten van het verhaal.
Wat een mooie mensen zijn er in de wereld, als je het maar ziet. De allerbelangrijkste boodschap die ooit wel eens tegen mij ook is gezegd: je kunt alleen jezelf gelukkig maken, een ander kan dat niet voor je doen.
@courtneywalsh thanks for writing this roman. I really enjoyed it, and it was worth to overthink some specific situations.
@kokboekencentrum.romans bedankt voor het geduld, door een vertraging in de ontvangst van het boek heb ik voor het eerst een deadline gemist. Ik ben heel blij dat ik het boek alsnog heb kunnen lezen. Als toegift nog even de lijst met 31 punten? Ik weet zeker dat het iedereen zal helpen!

Meer recensies van bietjesboeken