Wie zonder zonde is

bietjesboeken 19 november 2023
Een prachtige cover waar ik in april al verliefd op werd. En eindelijk kon ik dit boek gaan lezen. Typerend voor de boeken van Emma Anna is dat ze nooit saai zijn. Emma Anna weet met haar boeken de grens op te zoeken in wat er realistisch is en toch net een stap verder gaat dan dat je in je eigen leven zou willen.
Ook Wie zonder zonde is, is een pareltje en her en der zeer pikant.
Hoofdpersoon Anna is 22 jaar en woont bij haar opa en oma. Oma is ziek en zal niet heel lang meer leven en opa is altijd heel streng tegen Anna. In pastoor Corneel vindt Anna een vriendschap waar ze heel erg behoefte aan heeft. Voor Anna is dit onwerkelijk omdat ze eerder alleen maar omgang met eikels van mannen heeft gehad. Dit maakt dat ze worstelt met haar verleden en daar in het heden nog regelmatig mee geconfronteerd wordt. Corneel heeft als jongvolwassene trouw gezworen aan zijn liefde voor God en de vriendschap tussen hem en Anna mag dan ook zeker niet meer worden.
Het is moeilijk om niet te spoileren doordat ik zo enthousiast ben over het verhaal. Maar eigenlijk kun je stellen dat ieder boek geschreven door Emma Anna de moeite waard is om te lezen. En zeker je laat inzien dat de buitenkant soms helemaal niet is wat het lijkt te zijn

Meer recensies van bietjesboeken