Verbazend positieve eerste ervaring met SciFi romance

Blinablumebooks 21 januari 2024
Tropes: Touch her and you die | Instant love | Overprotective MMC | gure omstandigheden | Sexy & Steamy

Je wordt vanaf het begin in het verhaal gegooid. Georgie is net als andere vrouwen ontvoerd door groene aliens. Door omstandigheden worden ze gedropt op een buitenaardse planeet, vol ijs en sneeuw, maar gelukkig met zuurstof. Georgie trekt eropuit en stuit zo op Vektal die onmiddellijk ‘hoteldebotel’ is, want zijn Khui resoneert voor haar, wat er op neer komt dat zij meant to be zijn (denk aan inprinten van de wolven in Twilight ;), alleen is Vektal zijn soort ook wat meer gericht op het voorzien in de seksuele behoeften van de partners en het maken van kinderen). Ondanks hun fysieke verschillen en taalbarrière is er een aantrekkingskracht en een soort compatibiliteit op verschillende vlakken.

Vermoedelijk moet je een beetje open minded zijn om een smutty alien verhaal te lezen. Ikzelf was eerst ook wat sceptisch en heb op voorhand wat navraag gedaan bij anderen, maar dan uiteindelijk toch gewoon het erop gewaagd. Ik kon altijd een dnf doen eh ;)
Al bij al viel het eigenlijk toch heel goed mee. We krijgen dubbele perspectieven (en Vektal is echt een heel ander manier van denken en doen, dat was heel goed duidelijk in zijn hoofdstukken), een semi spannende verhaallijn en best wel wat Steamy scènes. Je moet je zeker niet verwachten aan een small town romance of zo, vanaf de eerste kennismaking zit het er boenk op. En toch, de manier hoe Vektal haar wilt beschermen (op een soort van oerse manier, nog net niet op zijn borst kloppend) en de sterke vrouw die Georgie is (waardoor ze wel met die grote blauwe alien om kan gaan en toch haar vriendinnen redt), het heeft iets. De worldbuilding op zich was ook goed gedaan, de kleuren en vormen e.d. werden gebruikt om visueel zichtbaar te maken hoe de omgeving was, hoe de inwoners eruitzagen enz. Ook de manier van weergeven dat ze elkaar niet verstaan en hoe ze de andere horen praten was tof. En wat ik ook grappig vond, de andere meiden vonden het allemaal dik oké dat Georgie voor Vektal viel. Ze begrepen ergens wel waarom ;). Ondanks alles wat ze moesten doorstaan, konden sommige nog ‘to the point’ opmerkingen maken. Stiekem waren ze gewoon jaloers op die man die zo beschermend over Georgie was. Hebben zij geluk dat er nog veel andere single mannetjes zijn in de stam van Vektal die staan te springen om de vrouwtjes te redden in de hoop dat ze met een van hen zullen resoneren. Ik moet toegeven dat ik ook naar hun verhalen al uitkijk!

Meer recensies van Blinablumebooks