Gewoon genieten!

Blinablumebooks 29 juni 2024
Kompas #4 Noordenwind - Brittainy C. Cherry

INHOUD - Aiden en Hailee, buren, vrienden, … met een bijzondere band. Aiden maakt carriere als acteur. Echter wanneer de media weet krijgt van Hailee en hun band, wordt er druk gezet op hun relatie, wat leidt tot een breuk. Als Aiden enkele jaren later terug in het dorpje verschijnt, zet hij het helemaal in rep en roer. Om afstand te houden besluit hij in het pension te gaan logeren, maar toeval wilt dat net Hailee daar werkt en dat verhoogt de mogelijkheid tot een tweede kans ;)
PERSONAGES - Aiden is een lieverd, hij heeft soms wat sombere gedachten en ook wel wat familiedrama te verwerken. Hailee was en is zijn grote liefde, degene die hem echt ziet en ook tot rust kan brengen, thuis kan brengen. Hailee heeft altijd al last van haar gewicht, en we weten allemaal dat de media hard kan zijn. Gelukkig overwint ze haar dipje en komt ze er sterker uit.
LOVE - Fijne opbouw vanaf de kindertijd, je ziet de verandering in hun relatie van kibbelen naar beste vrienden naar lovers. Heel goede weergave van de karakters van de personages. Ook toen ze jonger waren, de denkwijze en de manier van doen, heel leuk om te zien. Dit eerste deel van het verhaal vond ik trouwens echt super cute! Maar ook als ze ouder zijn hebben ze een lieve, tedere omgang met elkaar (nadat ze de plooien weer glad gestreken hebben). De vriendschap en de liefde voor elkaar was misschien wat onderdrukt, maar altijd aanwezig.
PLUSPUNT - Ook tof dat de andere mannen van de eerdere boeken samen met hun aanhang in het verhaal een plaats krijgen. Mooie afsluiter van de serie.
SPICE - De spice is beperkt, maar dit past wel bij het verhaal waar de liefde en tederheid voorop staat, wat niet wilt zeggen dat ze geen lust voor elkaar voelen ;)
CONCLUSIE - Mooi verhaal, eentje dat ik langzaam wilde lezen om het leesplezier lang te kunnen rekken. Het eerste gedeelte van het verhaal is echt super lief en schattig, het tweede gedeelte is wat moeizamer (qua relatie, niet qua lezen) en daardoor wat serieuzer en intenser. Kort samengevat een fijne read!
INFO - Contemporary Romance | 2 POV | Kobo + boek
TROPES - Golden retriever mmc, he falls first, friends to lovers, it has always been you, second chance, issues

Meer recensies van Blinablumebooks