Het langverwachte 2e deel

Blinablumebooks 17 november 2023
In tegenstelling tot vlucht voor het donker voel je niet direct die beklemmende angst of zinderende aantrekkingskracht vanaf de start van het verhaal. We krijgen als lezer eerst de kans om Tyler wat beter te doorgronden. Om wat meer te weten te komen over zijn verleden, de gebeurtenissen die hem gevormd hebben tot de persoon die hij is. Controlerend, schuw voor aanrakingen, … Daarnaast zie je ook hoe hij moet dealen met alle gedachten over Emma die in zijn hoofd omgaan. De twijfel of hij achter haar aan moet gaan, de twijfel of ook hij niet te beschadigd is en teveel bagage met zich meedraagt. En wanneer hij dan uiteindelijk met Emma herenigd wordt, weet je gewoon dat ze gemaakt zijn voor elkaar. Die aantrekkingskracht die tussen hen speelt kan je niet ontkennen. Ook vinden ze ondanks de turbulente gebeurtenissen in hun verleden een bepaalde rust bij elkaar. Maar Emma zal haar duisternis moeten afschudden of onder ogen komen om een toekomst met Tyler op te kunnen bouwen. Een grote stap en keuze die zijzelf zal moeten maken.

Het verhaal gaf me alles waar ik nog naar smachtte na het uitlezen van het eerste deel. Antwoorden op vele vragen, een inzicht in Tyler, en een HEA. Ik ben dus zeker blij dat de uitgeverij Deirdre de kans gaf om ons lezers terug mee te nemen in het leven van Tyler en Emma. De schrijfstijl waarin het verhaal geschreven is is ook gewoon heel aangenaam om te lezen. Gevarieerd woordgebruik, overbrengen van emoties (angst, liefde,…), alles fijn beschreven en zeker voelbaar. Ook die kleine gebaren en handelingen tussen Emma en Tyler zoals een kus op het voorhoofd of de hand in de hals om haar duidelijk te maken dat hij haar claimt, het vertrouwen dat hij in haar heeft dat ze de juiste beslissingen zal nemen, allemaal mooi om te zien en voor mij een meerwaarde in de leeservaring.

Net als het eerste deel van het duet zou ik deze dus zeker ook aanraden om te lezen (uiteraard wel in de juiste volgorde ) En als je er nu pas ik begint heb je 1 voordeel, je zal niet zo in spanning moeten wachten op dit sluitstuk in de serie zoals ik. Maar op zich was dat ook een heel positief teken dat het verhaal me zolang erna nog bezig hield. Je zal er dus geen spijt van hebben om deze te lezen als je van een sterke New Adult houdt. Hopelijk mogen we nog veel van dit soort verhalen van Deirdre krijgen.

Meer recensies van Blinablumebooks