Goed uitgewerkte tropes

Blinablumebooks 10 december 2023

Kevin zijn laatste wens (voor het krijgen van de erfenis) is een huwelijk tussen Stella (de dochter van zijn beste vriendin, die hij in huis genomen heeft naar haar overlijden) en Damian (zijn zoon waar hij onlangs pas van vernomen had dat hij die had). Er zit dus niets anders op dan de vooropgestelde tijd samen door te brengen, ook al zijn ze elkaars tegenpolen en doet Damien vanaf het begin bot tegen haar.

Bij de start van het verhaal is Damian absoluut grumpy. Alhoewel hij dat niet bijzonder lang volhoudt met Stella haar zonnelicht rondom hem. Beetje bij beetje kom je meer te weten over Damian zijn achtergrond. Het waarom hij de liefde / mensen op afstand houdt. Enkel Connor en Alijah (Oostenwind) draagt hij een warm hart toe. En langzaamaan valt hij ook voor de vrolijkheid van Stella. Alleen heeft zij ook wel wat issues die ze verborgen houdt achter een masker. Beiden worden ze geconfronteerd met gevoelens die worden blootgelegd.
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
Stella en Damien hebben nog heel wat te verwerken, en beiden zien door het masker van de ander heen. Vooral Damien is snel om vind ik persoonlijk, wat hem direct ook heel wat zachter maakt. Dit is het voordeel van het dubbel perspectief, dat je onmiddellijk al meer inzicht in de persoon achter het brombeer masker kan krijgen. Eigenlijk heeft hij gewoon wat liefde nodig, net zoals Stella wat steun nodig heeft, iemand die haar goed genoeg vindt. Hij komt voor haar op, laat haar zien dat ze wel veel waard is, ondanks wat haar vriend (yep ze heeft nog een vriend) over haar zegt!
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
Naast de romantiek en ontluikende liefde zit er ook een beetje spiritualiteit in het verhaal verweven (door de invloed van Grams). Het laat de kracht zien die je kan vinden als je er in gelooft. Het liefdesverhaal is een absolute slow burn en he falls first. In het begin vond ik Damien wat tegenstrijdige signalen geven, maar hij heeft er wel een goede reden voor. Het was ook mooi om te zien dat eens hij zijn liefde gegeven heeft, dat onvoorwaardelijk en voor altijd is. Ook in moeilijke tijden en onverwachte omstandigheden.
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
Dus overall wel een fijn verhaal met een goed uitgewerkte grumpy/sunshine en gewongen nabijheid trope. En als bonus nog een onverwachte wending.

Meer recensies van Blinablumebooks