Het Koetshuis

Boekenmiepje 31 juli 2022
Dankzij Uitgeverij @lsamsterdam en @karin.quint mocht ik het eerste van de 'Rosaville' serie lezen en recenseren, waarvoor dank! De eerste indruk was al heel leuk; een uitnodigende cover, een plattegrond van het landgoed én een leuk detail; een schattig en fijn lettertype om te lezen.

Laura Lameire is net afgestudeerd als historicus als ze door bonusvader Kees aan een baantje geholpen wordt hij Tomboy TV, het tv productie bedrijf van Tom Boyard. Niet echt een klus waar ze op zit te wachten, ze moet dozen met oud archief doorspitten. Tom lijkt een nukkige arrogante gozer, maar naarmate Laura langer voor hem werkt blijkt hij toch best aardig en toegankelijk...
Buiten het feit dat Laura aan het spitten is in het verleden van Tom Boyard, heeft ze ook nog eens het dagboek van haar oma Anne gevonden. Oma Anne heeft blijkbaar een geheime relatie gehad en die begint toch verdomd veel te lijken op haar eigen situatie.

Het verhaal lees makkelijk weg, Karin heeft een fijne en prettige schrijfstijl. Je krijgt een goed beeld van Laura als hoofdpersoon. Wel miste ik wel wat meer van het verhaal van oma Anne, daar had ik graag meer van willen weten.
Overigens is dat het enige puntje van kritiek, het verhaal over Laura vond ik heel leuk en fris. Veel boeken over landhuizen spelen zich af in het verleden. Ik vond het juist heel verfrissend dat Rosaville in het heden nog zo'n belangrijke rol speelt en de glans heeft behouden. 'Het Koetshuis' heeft alle ingredienten voor een goede feelgood; een interessant verhaal, een stukje drama én een fijne afloop. En daarbij; wie houd er nou niet van een feelgood? Ik kijk enorm uit naar het lezen van deel 2. Ook deze recensie zal ik binnenkort plaatsen.

Boekenmiepje

Meer recensies van Boekenmiepje