Verloren in het verleden

Boek2Musch 15 oktober 2024
Superleuk om voor de blogtour mijn mening over het nieuwe boek ‘Verloren in het Verleden’ van P.M. Pauwels - Auteur uitgegeven door Phoenix Books vandaag te mogen delen!

Cover
Wat ziet dit boek er prachtig uit. De kamer op de cover ziet er erg mooi uit en dan die sprayed edges! Schitterend gewoon. In de kamer zie ik een vrouw op de rug die een kop koffie drinkt terwijl ze naar buiten zit te kijken. Het lijkt een rustig tafereeltje maar op het raam staat een quote die niet veel goeds beloofd. Is de vrouw zich daarvan bewust?

Het verhaal
De drugscriminaliteit in Antwerpen overspoelt de stad met gruwelijke afrekeningen. Het ene na het andere bloederige incident vindt er plaats. Wanneer Giuliano Rossi, de chauffeur van de diamantair Aron Levi, die ochtend wakker wordt in een onbekende kamer vraagt hij zichzelf af waar hij in vredesnaam in is beland. Veel herinneren kan hij zich niet want zijn hoofd bonkt als een malle en hij heeft de vieze smaak van bloed in zijn mond. Wanneer hij zich beweegt voelt hij messteken in zijn polsen, hij is geketend!

Sofie van Aken werkt als vrijwilliger op een palliatieve afdeling in het ziekenhuis. Ze bevindt zich net in een andere kamer in een andere vleugel wanneer ze, terwijl een bliksemschicht de lucht doorklieft, door het raam ziet dat Viktor Gerritsen wordt vermoord. Sofie komt buitenadem terug op de afdeling en vertelt wat ze heeft gezien. Helaas gelooft niemand dat de terminale Victor is vermoord behalve Robert Janssens. Hij was vroeger rechercheur en nu helaas patiënt. Ondanks dat de mogelijkheid bestaat dat de moordenaar Sofie heeft gezien, gaan ze samen aan de slag om de moordenaar van Victor Gerritsen te ontmaskeren.

Onverwachts wordt Sofie door een gebeurtenis betrokken bij de ontvoeringszaak. Daardoor wordt ze ook geconfronteerd met de verdrietige situaties die ze vroeger heeft moeten maken. Is dit wel allemaal toeval of zit er meer achter….

Mijn mening
Zooo de proloog van ‘Verloren in het Verleden’ is er eentje die goed binnenkomt. De auteur heeft vast gedacht ‘ik begin gelijk stevig en zo akelig mogelijk dat mijn lezers alleen maar meer willen weten!’ Dat is bij mij zeker gelukt!

In ‘Verloren in het Verleden’ heeft auteur P.M. Pauwels hedendaagse onderwerpen verwerkt zoals afrekeningen in het drugsmilieu, corruptie, chantage, huichelarij, angst maar ook liefde, verdriet en vriendschappen. Alle emoties die daarmee gepaard gaan, weet ze goed te verwoorden.

Sofie krijgt in ‘Verloren in het Verleden’ heel wat afgrijselijke situaties voor haar kiezen. Zeker wanneer ze geconfronteerd wordt met het verdrietige verlies van vroeger. Door haar onderzoek, die ze samen met oud rechercheur Robert Janssens doet, blijft haar niet veel bespaard. Angst overvalt haar dan af en toe maar haar wilskracht en enorme drive wint het want haar streven is om de moordenaar van de terminale patiënt Viktor Gerritsen te vinden.

Ik hou ervan wanneer personages zich tijdens een verhaal ontwikkelen. In ‘Verloren in het Verleden’ heeft de auteur er voor gekozen om aan verschillende personages dilemma’s mee te geven. Ze heeft daarbij aandacht besteed aan dat goedheid in elk mens zit en dat de keuzes die genomen moeten worden niet altijd de makkelijkste, de juiste of de verkeerde zijn. Deze kunnen verrassende, leuke of vreselijke gevolgen hebben.

Of ‘Verloren in het Verleden’ nu een thriller of een spannende roman is, maakt mij niet uit. Voor mij was het een afgrijselijk spannend en boeiend verhaal met bijzondere wendingen!

Van mij mag de bron van de auteur haar veel inspiratie geven voor meer van dit soort gruwelijke verhalen! Ik kijk er alvast stiekem naar uit.

‘Verloren in het Verleden’ van P.M. Pauwels krijgt van mij 4,5 sterren.

Meer recensies van Boek2Musch