Enemies to lovers én opposites attract in een boekachtige setting

Boekdine 26 augustus 2024
Een titel die ons lezers meer aanspreekt dan deze is er bijna niet.

Book lovers gaat over Nora, een literair agent uit New York. Ze heeft zelf een hekel aan romcoms en liefde, maar als haar zusje Libby haar meevraagt op een vakantie naar de ultieme romcomlocatie, gaat ze toch mee. De plek past niet bij haar, maar voor haar zusje heeft ze alles over. Zelfs een date met een iemand van een datingapp of met een voorspelbare houthakkershunk. Als ze ook nog eens haar tegenpool en vijand redacteur Charlie tegenkomt, is haar verschrikkelijke plaatje compleet. Zeker als ze ook nog eens moeten samenwerken. Hoeveel heeft Nora voor haar zusje over om te blijven?

Het verhaal drijft een beetje de spot met romantische verhalen, maar is stiekem zelf een romantisch verhaal. Het verhaal wordt mooi opgebouwd en heeft humor, maar ook genoeg diepgang. Het is verfrissend dat de vrouwelijke hoofdpersoon een keer cynisch is over liefde en romantiek.Zoals je van de auteur gewend bent, zijn de karakters goed en de dialogen tussen de karakters zelfs nog beter. Ze heeft een vlotte pen, waardoor je zo door het verhaal bent. Het is misschien niet m’n favoriete Emily Henry, maar zeker erg vermakelijk.

Meer recensies van Boekdine