Een romantisch en hartverscheurend verhaal met een Italiaans tintje

Boekdine 29 september 2024
Een serie over 7 vrouwen die hun eigen geschiedenis proberen te ontdekken? Met zo’n plot weet je dat je een succes hebt te pakken. Maar ergens is het ook tricky: kunnen deze zeven dochters ook tippen aan de welbekende zeven zussen?

De Italiaanse dochter gaat over de Engelse Lily die ontdekt dat haar oma Italiaanse roots heeft. Het komt Lily daarom wel heel goed uit dat ze voor haar werk als wijnmaker op reis kan naar Italië. Het wordt een reis waarin ze niet alleen veel over nieuwe wijn leert, maar ook over zichzelf en haar familie. Zo ontdekt ze dat haar overgrootoma voor een hartverscheurende keuze stond.
De Italiaanse dochter is een vlot en mooi verhaal vol romantiek en geschiedenis. Het leest makkelijk weg en is daarom erg toegankelijk. Erg speels dat het twee totaal verschillende verhalen in twee totaal verschillende tijden zijn, die uiteindelijk in elkaar passen. Stiekem vond ik het verhaal in het verleden een stuk interessanter en meeslepender dan het verhaal van Lily in het heden. Ik ben erg benieuwd geworden naar de volgende dochter en haar wereldse avontuur!

Meer recensies van Boekdine