Een aardig meisje of toch een moordenaar?

Boekdine 02 oktober 2024
Een paar jaar terug las ik al De cursus van Elvin Post, maar gek genoeg heb ik verder geen boek meer deze auteur gelezen. Tijd om daar verandering in te brengen!

Een aardig meisje gaat over Megan Smit, die genoeg heeft meegemaakt in haar leven. Ze is op jonge leeftijd haar vader verloren, heeft een ongezonde relatie met haar moeder en een stalkerige ex met losse handjes. Als ze na haar break-up verhuist naar een nieuwe flat, lijkt haar leven eventjes wel goed te gaan. Ze wordt zelfs goede vriendinnen met haar nieuwe buurvrouw. Maar dan gebeurt er iets onverwachts: haar buurman wordt dood gevonden in het trappenhuis. En de recherche belt bij haar aan als schuldige. Is ze wel zo’n aardig meisje?
Een aardig meisje is een thriller van en op Nederlandse bodem en tijdens het lezen voelt het ook alsof het verhaal gewoon om de hoek had kunnen plaatsvinden. Het verhaal is een soort cluedo of Agatha Christie: je weet dat de moordenaar een van de bewoners van de flat moet zijn, maar wie? Met zo’n opvallend slachtoffer hadden meerdere mensen het wel kunnen doen. Het is tof hoe er langzaam wordt opgebouwd naar de oplossing. De moordzaak zelf is niet heel verrassend, maar het einde zeker wel. Met interessante, een tikkeltje stereotype, karakters is het een vermakelijk en spannend verhaal. Een aanrader!

Meer recensies van Boekdine