Een verfrissend anders karakter

Boekdine 23 september 2024
Een royale vergissing gaat over de meest onbekende, maar zeker niet meest oninteressante Bridgertondochter: Francesca. Ze krijgt in haar jonge leven al genoeg te verduren: ze vindt John, de man van haar dromen, maar hij overlijdt onverwachts en vroeg in hun huwelijk. Gelukkig heeft ze door John zijn neef Michael leren kennen, waar ze een goede vriendschap mee opbouwt. Al heeft ze na Johns overlijden minder steun aan hem dan ze dacht. Sterker nog: het lijkt wel alsof hij haar vermijdt. Lukt het haar om de vriendschap, en natuurlijk zichzelf, weer terug te vinden?
Francesca is zeker een interessant personage. Ze is heel anders dan haar broers en zussen, wat best verfrissend is na een aantal delen. Toch zijn er ook een aantal (fijne!) aspecten die je van deze auteur gewend bent die ook gewoon in dit deel terug komen: tegenpolen die elkaar aantrekken, bijzondere en intrigerende families, karakters die groei doormaken en genoeg humor. Het was weer een heerlijk deel om bij weg te dromen en ik hoop ook zeker dat dit deel ook verfilmd wordt.

Meer recensies van Boekdine